A Lavazza család története

A Lavazza család története


1859–ben született Luigi Lavazza Murisengoban egy észak olasz kisvárosban földművesek gyermekeként. 25 évesen 50 lírával és nagyon sok álommal a zsebében elhagyta szülőfaluját és Torinóba költözött. Saját vállalkozást szeretett volna nyitni, de nem gondolta, hogy egyszer neve világhírű lesz. Tíz évig különböző helyeken dolgozott, mint munkás, eladó miközben esti kereskedelmi iskolába járt.

1894–ben otthagyja akkori raktárosi állását és megnyitja saját vállalkozását a „Passa Olivero” –t mely egy kis fűszerüzlet Torino szívében. Így álma valóra válik. Az egykori kis üzlet a mai Lavazza embriója.1900–ban már 6 alkalmazottal dolgozik.

1910 Egyre többet és jobban szeretne csinálni. Elhatározza, hogy cégét a legnemesebb termékével fogja jellemezni: a kávéval. De hogyan? A keverékek tudatos használatával, mely a konkurensek előtt még ismeretlen „tudomány”.

A cég beindult és igény volt egy nagyobb helyre, így elköltöztek a Via Tommaso 10 szám alá, ahol a mai napig működik az egyetlen Lavazza család tulajdonában lévő kávézó.

1915 A háború kitörése előtt már 40 alkalmazottal dolgozott és újabb földeket vásárolt új telephelyek kialakításához a Giulio Cesare úton. Ekkorra már a nagykereskedelem is elindult. A háború alatt látványosan visszaesett a forgalom, szinte minden férfit behívtak, de Luigi összehívta a családot mondván, hogy a háború csak egy epizód és fel kell készülni a háború utáni időszakra.

1926-27 Luigi megalapítja a Luigi Lavazza Spa céget 1.500,000 líra tőkével a felesége Emilia és a gyerekei Mario, Maria és Giuseppe segítségével.

1931-32 Megveszik az első kisteherautót mellyel egy munkatárs az éppen, frissen megőrölt kávét közvetlen az autóról értékesíti. Hamarosan az egyből 3 teherautó lesz.

1933–ban 74 évesen Luigi hivatalosan is átadja a cég működtetését gyerekeinek, akik már évek óta aktívan részt vettek a cég életében.

1936-ban Luigi visszatér szülőfalujába, ahonnan követi a cég életének eseményeit.

1939–ben Mussolini betiltja a kávé behozatalát az országba, Luigi tartja a lelket a családban, nem szabad feladni. Giuseppe vezeti a céget, a másik két fia új vállalkozás felé tekint, illetve katonai orvosnak áll.

1945-46 A háború után a fiúk összeállnak és megkezdik a cég újjáépítését (telephely, beszállítók, ügyfelek).

1946 mMegrajzolják az első Lavazza logot.

1949–ben 89 évesen elhunyt Luigi Lavazza.

1950 Az első reklám (tv még nincs az országban).

1955 A cég megvásárolja Corso Novara–n lévő telephelyét ahol a mai napig irodáik vannak.

1956 A cég egyre jobban terjeszkedik, az egyike a legnagyobb pörkölő cégeknek. Mario eladja részesedését a testvéreinek. Az új telephelyen egy teljesen innovatív módszerrel dolgoznak, ahol 40.000 kg kávét tudnak naponta pörkölni. Közben már a második generáció átveszi a vezetést és az unokák is elkezdenek tevékenykedni a cég életében, mindenki hoz valami újat. Egyre erősebb a marketing, a reklám és az innovatív technikák használata.

1987–től a cég erőteljesen elkezd nyitni a külföldi piac fele.

1990-ben születik a Lavazza Espresso Point kapszulás rendszer.

1991–ben belép a céghez Luigi, a negyedik Lavazza generáció első tagjaként.

1995–ben a család megünnepli a cég 100 éves évfordulóját 1000 meghívottal.

1996–tól a tengerentúlon is ismertek lesznek, főleg a Távol-Keleten.

2004-ben a negyedik Lavazza generáció: Giuseppe, Marco, Antonella és Francesca, tudatában a ténnyel, hogy mit alapítottak őseik és mit kell továbbvinniük, elkezdik a Tierra projektet.

Ekkorra már 16.000.000-an fogyasztanak Lavazzát a világban.

2005 A Lavazza BLue kapszulás rendszer megszületése.

2007 A Lavazza Modo Mio kapszulás rendszer megszületése.



Ma egyike a legnagyobb olasz „ egytermékes” cégeknek. A cég 100 %-ban a Lavazza család kezében van. A márka az egész világon ismert, közvetlenül 80 országba szállítanak. 2000 alkalmazottal dolgoznak, akik az ország különböző telephelyein vannak. 900.000.000 Euros bevételük van.